90 වැනි උපන්දිනයට පෙර, Ska මූලාරම්භක අර්නස්ට් රැන්ග්ලින් නිම කිරීමට බොහෝ දුරයි

පූජ්‍ය ගිටාර් වාදක අර්නස්ට් රැන්ග්ලින්, ස්කා හි ගෝඩ් ෆාදර් සහ ගෘහ නිර්මාණ ශිල්පියෙකි. රෙගේගේ නිර්මාණය, ජුනි 13 වන දින ඔහුගේ 90 වැනි උපන්දිනය සමරනු ඇත. එම සන්ධිස්ථානයට පැමිණීමට පෙර, ජනප්‍රිය ජැමෙයිකානු සංගීතයේ ස්වයං-ඉගැන්වූ කුලදෙටුවන් (සහ ලෝකයේ හොඳම ජෑස් ගිටාර් වාදකයන්ගෙන් එකකි) නව ඇල්බමයක් නිකුත් කරනු ඇත. වර්ණ දෙකක් (මැයි 27, ටැඩ්ගේ වාර්තාව), තවත් ජැමෙයිකානු ලුමිනරි, සැක්සෝෆෝන වාදකයෙකු සමඟ සහයෝගීතාවයක් වර්ණ දෙකක් නිෂ්පාදක ඩීන් ෆ්රේසර්, 64.

රැන්ග්ලින් සහ ෆ්‍රේසර් විසින් ඇල්බමය සඳහා ඔවුන්ගේ සංගීත සංයුතිවලට ස්කා, රෙගේ, ජෑස් සහ වෙනත් මෝස්තර නිර්දෝෂී ලෙස වියන ලදී. “මම නව ගීත ලිව්වේ මම තරුණයන් සමඟ සෙල්ලම් කරන නිසා, ඒ නිසා මට පරණ දෙයක් වැඩිය එහි දැමීමට අවශ්‍ය නැහැ,” සමඟ සම්මුඛ සාකච්ඡාවකදී රැන්ග්ලින් මහතා සිනාසුණේය. දැන්වීම් පුවරුව මාර්තු මස අගදී ජැමෙයිකාවේ ඔචෝ රියෝස් හි කඳුකරයේ පිහිටි ඔහුගේ නිවසේ. මිත්‍රශීලී, රිදී හිසකෙස් ඇති ගිටාර් විශාරදයා ආදරණීය මාමා කෙනෙකුගේ හෝ සීයාගේ උණුසුම විදහා දක්වයි. ඔහු අසල අසුන්ගෙන සිටි ෆ්‍රේසර් දෙසට හැරී රැන්ග්ලින් තවදුරටත් මෙසේ පැවසීය: “මම ඔහුව මුලින්ම මුණගැසුණු දා සිටම ඔහුව අගය කළෙමි. ඔහු මෙම ව්‍යාපාරයේ ඉහළින්ම සිටින අතර මෙම පටිගත කිරීමේදී ඔහු සමඟ සම්බන්ධ වීමට ලැබීම ගෞරවයක්.

ප්‍රශංසාව අන්‍යෝන්‍ය වේ, සංගීත ian යෙකු, සංවිධායකයෙකු, නිෂ්පාදකයෙකු සහ උපස්ථ ගායන ශිල්පියෙකු ලෙස පවා ජැමෙයිකානු කලාකරුවන්ගේ අසංඛ්‍යාත ඇල්බමවල විශිෂ්ට දක්ෂතා අසන්නට ලැබෙන බව ෆ්‍රේසර් සඳහන් කරයි. “රංග්ලින් මහතා ලියූ දේට මම සවන් දුන් විට එය සදාකාලිකයි. මම මේ රොක් ස්ටාර් සමඟ මිශ්‍ර වන මට්ටමකට ළඟා වීමට බලාපොරොත්තුවෙන් මට පුරුදු නැති ජලය පාගා දැමුවෙමි; මා ගැන සලකා බලා මෙම ඇල්බමය හැකි කර ගැනීම ගැන මම ඔහුට නැවතත් ස්තූතිවන්ත වෙමි.

Tad’s Record නිර්මාතෘ Tad A. Dawkins, Snr. රැන්ග්ලින් සමඟ ඇල්බමයක් කිරීමට බොහෝ කලක සිට අවශ්‍ය විය; 2020 වසංගත අගුලු දැමීම් එම අවස්ථාව ලබා දුන්නේය. “අර්නි ජැමෙයිකාවේ සිටින බව අපි දැන සිටියෙමු, එබැවින් ඩීන් ඔහුව අප වෙනුවෙන් සම්බන්ධ කර ගත් අතර, එය සාර්ථක විය,” ඔහු නිෂ්පාදනය කළ ජැමෙයිකාවේ කිංග්ස්ටන්හි ටැඩ්ගේ ජාත්‍යන්තර පටිගත කිරීමේ මැදිරිය තුළ ටැඩ් ඒ. ඩෝකින්ස් ජූනියර් පැහැදිලි කළේය. වර්ණ දෙකක් ෆ්රේසර් සමඟ. “මට, වැඩෙන විට, අර්නස්ට් රැන්ග්ලින් දෙවියෙකු වූ අතර, ඔහුගේ අත්සන මුද්දරයේ, ඔහු ඔබට ස්කා, රෙගේ, ජෑස්, සියල්ලෙන් ටිකක් ලබා දෙයි.”

වැඩිහිටියන්ට අසමානුපාතික ලෙස බලපා ඇති වෛරසයකින් අසමසම නොවන පුද්ගලයෙකු ආරක්ෂා කිරීම යනු අර්නිගේ පටිගත කිරීමේ සැසිවලදී දැඩි පූර්වාරක්ෂාවන් ගත යුතු බවයි. “අපි විවිධ චිත්‍රාගාර දෙකක පටිගත කළා,” ෆ්‍රේසර් පැහැදිලි කළේය. “මහතා. රැන්ග්ලින් ඔහුගේ ගීත ගායනා කළ අතර මම ඒවා කිංග්ස්ටන් වෙත ගෙන ගොස් අනෙකුත් සංගීතඥයන් සමඟ (ටැඩ්ස් ස්ටුඩියෝවේ) පටිගත කළෙමි. මෙම ව්‍යාපෘතිය සඳහා සෑම දෙයක්ම ඉතා හොඳින් සම්බන්ධීකරණය කළ බාස් වාදක ඩේල් හස්ලම්ගේ සහාය ඇතිව, අපි එම ධාවන පථ නැවත Ocho Rios හි චිත්‍රාගාරයට ගෙන ගිය අතර Ranglin මහතා ඔහුගේ කාර්යභාරය ඉටු කළේය. මම ලියූ ගීත සඳහා, මම ඔචෝ රියෝස් වෙත ආපසු ගොස් අර්නිට ඔහුගේ කොටස ඉගැන්වුවෙමි. එහෙමයි වර්ණ දෙකක් සාදන ලදී.”

කාලය විසින් රැන්ග්ලින්ගේ වේගවත්, ප්‍රභේදයට විහිදෙන ප්‍රවේශය අඩු කර නැත. ඔහු “පෙරදිග සිට අකුණු” මත විස්මය දනවන ස්ටැකැටෝ රිෆ් ඉදිරිපත් කරයි. ඔහුගේ බටර් ස්වර සහ fluttering සැරසිලි සිසිල් ජෑස් හමුවන රෙගේ ගීතය “Papa R” සහ ඇල්බමයේ පළමු ගීතය වන “De Ranglin” (ප්‍රවීණ ටෝස්ටර් බිග් යූත්ගේ කථන හැඳින්වීමක් ඇතුළත්) වර්ණවත් කරයි. “Rangos” 1960 ගණන්වල මුල් භාගයේ සන්ධිස්ථානයක් වන ස්කා සංගීත භාණ්ඩ උද්දීපනය කරන නමුත් අඩු උමතු වේගයකින් වාදනය විය. ෆ්‍රේසර්ගේ සමමුහුර්ත සැක්ස් වැඩ සහ රැන්ග්ලින්ගේ ෆ්ලූඩ් ෆින්ගර්බෝඩ් මෝස්තර අතර ඇති විචිත්‍රවත් අන්තර් ක්‍රියාකාරිත්වයෙන් උද්දීපනය වූ “රැන්ගෝස්” මෙහි මංගල දර්ශනය වේ.

දක්ෂ ගිටාර් වාදක පවුලකින් පැවත එන රැන්ග්ලින් වාදනය කෙරෙහි පූර්ව උනන්දුවක් දැක්වීය; වයස අවුරුදු හතර වන විට ඔහු තම මාමාවරුන් විසින් ලබා දුන් උකුලේලේ වාදනය කළේය. 1932 දී මැන්චෙස්ටර් හි අභ්‍යන්තර පල්ලියේ උපත ලැබූ රැන්ග්ලින් ජැමෙයිකාවේ අගනුවර වන කිංග්ස්ටන් වෙත සංක්‍රමණය වූ අතර, දහහතර වන විට ඔහු පාසලෙන් ඉවත් වූයේ ඔහුගේ ගිටාර් වාදනය, උපදේශන පොත් අධ්‍යයනය කිරීම සහ හැකි තරම් සංගීතඥයන් නැරඹීම සඳහා ය. 1948 දී ඔහු Val Bennett’s Orchestra වෙත සම්බන්ධ වූ අතර, jazz, swing, Broadway Show tunes සහ Caribbean Standards හි ප්‍රසංගයක් ඉදිරිපත් කළේය. ඔහු වඩාත් ප්‍රසිද්ධියට පත් වූ විට, ජනප්‍රිය ජැමෙයිකානු සංගීත කණ්ඩායමේ නායක එරික් ඩීන්ස් රැන්ග්ලින් බඳවා ගත්තේය; බහමාස් හි Nassau හි ඩීන්ස් සමඟ රංගනයෙන් පසුව, නූතන ගිටාරයේ පියා වන ලෙස් පෝල්, රැන්ග්ලින්ගේ හැකියාවන් ගැන කොතරම් පැහැදුණාද යත්, ඔහු ඔහුට ගිටාරයක් ලබා දී ජීවිත කාලය පුරාම රසිකයෙක් විය.

රැන්ග්ලින් කලක් ජෑස් වාදකයෙකු වූ බව පිළිගනී, නමුත් නොසැලකිලිමත් මූල්‍ය ප්‍රතිලාභ හේතුවෙන් ඔහු 1950 ගණන්වල අගභාගයේදී ජැමෙයිකාවේ පටිගත කිරීමේ කර්මාන්තයට පිවිසි අතර කිංග්ස්ටන්ගේ චිත්‍රාගාර පරිපථය තුළ වැඩිම ඉල්ලුමක් ඇති සංගීත ian යෙකු බවට පත්විය. Coxsone Dodd’s Studio One හි A&R එකක් ලෙස, Jamaica’s Motown ලෙස සැලකේ, බොහෝ රෙගේ ශිල්පීන් එහි ආරම්භ කළ නිසා, Ranglin විසින් ska නිර්වචනය කරන off-beat skat guitar strum නිර්මාණය කළ අතර, බොහෝ විට, ප්‍රභේදයට එහි නම ලබා දුන්නේය. “එදා, අපි Bill Doggett, Louis Jordan, එම රිද්මය සහ බ්ලූස් shuffle වාදනය කළ මිනිසුන්ට සවන් දුන්නා,” රැන්ග්ලින් සිහිපත් කළේය. “එක් රාත්‍රියක, මම Coxsone සමඟ වාඩි වී සිටියෙමි, මම එම shuffle එක වාදනය කරමින් සිටියෙමි, නමුත් එයට තවත් ජෑස් බලපෑමක් දමා, වෙනස් දෙයක් කිරීමට උත්සාහ කරමින්, එයින් අපි එම off-beat ගිටාර් පහර නිර්මාණය කළෙමු. ඊළඟ දවසේ උදේ අපි චිත්‍රාගාරයට ගොස් පළමු ස්කා ගීත පටිගත කළෙමු. ස්කා ජැමෙයිකාවේ පාෂාණ ස්ථායී සහ රෙගේගේ පූර්වගාමියා විය; රංග්ලින් පවසන්නේ ඔහුගේ පාෂාණ ස්ථායී වේගය වැඩි වූ නමුත් එය ස්කාට වඩා මන්දගාමී වීමයි.

රැන්ග්ලින් 1963 ස්ටුඩියෝ වන් සැසියට නායකත්වය දුන් අතර එය ද වයිලර්ස්ගේ පළමු ජනප්‍රිය “සිමර් ඩවුන්” ලබා දුන් අතර ඔහු බොබ් මාලේ විසින් ලියන ලද “ඉට් රිදට්ස් ටු බී තනිව” යන කේවලයේ බී පැත්තේ ගිටාර් වාදනය කළේය. මාර්ලි රැන්ග්ලින්ගේ දක්‍ෂතාවලට බෙහෙවින් ඇලුම් කළ ඔහු පසුව ඔහුට ඔහුගේ ගිටාර් ගුරුවරයා ලෙස ජීවිතය සඳහා රැකියාවක් ලබා දුන්නේය. “බොබ්ට ඇත්තටම අවශ්‍ය වූයේ මා ඔහු සමඟ ගමන් කිරීමට ඔහුගේ ගිටාර් වාදකයා ලෙස නොව, නමුත් ඔහුට විධිවිධාන කරන ආකාරය ඉගැන්වීමටය, එවිට ඔහුට ඔහුගේ සංගීත කණ්ඩායම සඳහා කටයුතු සංවිධානය කිරීමට හැකි විය,” රැන්ග්ලින් ප්‍රකාශ කළේය. “මම ඒ අවස්ථාවේ ජිමී ක්ලිෆ් සමඟ සංචාරය කරමින් සිටි නිසා මට රැකියාව ප්‍රතික්ෂේප කිරීමට සිදු විය.”

ක්‍රිස් බ්ලැක්වෙල් 1959 දී ඔහුගේ එවකට බිහි වූ අයිලන්ඩ් රෙකෝඩ්ස් විසින් නිකුත් කරන ලද මංගල ඇල්බමයේ එක් පැත්තක රැන්ග්ලින්ගේ වාදනය ඉදිරිපත් කළේය. ලාන්ස් හේවුඩ් මොන්ටෙගෝ බොක්කෙහි හාෆ් මූන් හෝටලයේ ජීවත් වේ. රැන්ග්ලින් දිවයිනේ පළමු A&R; බ්ලැක්වෙල්ගේ යෝජනාවට අනුව, ඔහු 1964 දී ලන්ඩනයට සංක්‍රමණය වූ අතර, එහිදී ඔහු Billboard Hot 100 හි අංක 2 ට ළඟා වූ සහ ජාත්‍යන්තරව ska හඳුන්වා දුන් බ්ලැක්වෙල් විසින් නිෂ්පාදනය කරන ලද Millie Small ගේ “My Boy Lollipop” හි ගිටාර් සංවිධානය කර වාදනය කළේය. එම වසරේම ඔහු Ronnie Scott’s Jazz Club හි මාස නවයක පදිංචිය ආරම්භ කළ අතර එහිදී ඔහුගේ රසිකයින් වූයේ Jeff Beck සහ Eric Clapton; ඔහු හොඳම ජෑස් ගිටාර් වාදකයා ලෙස නම් කරන ලදී Melody Makers සඟරා පාඨකයන්ගේ මත විමසුම. බ්ලැක්වෙල් රැන්ග්ලින්ව හඳුන්වන්නේ “ජැමෙයිකාවෙන් බිහි වූ වැදගත්ම සංගීතඥයා” ලෙසයි.

විස්මිත දශක අටක් පුරා අර්නස්ට් රැන්ග්ලින් සිය අසමසම සංගීත ඥානය අසංඛ්‍යාත පටිගත කිරීම් සහ ලොව කීර්තිමත් වේදිකා වෙත ගෙන ආවේය. ඔහු තම සංගීතය සහ තම රටේ සංගීතය උසස් කිරීමට නව මාර්ග සොයමින් සිටියි. “ඔයා හැමදාම එකම කෑම වේලක් හදන්න යන්නේ නැහැ, ඒක තවත් ප්‍රබෝධමත් කරන්න වෙනස් දෙයක් කරන්න ඕන නිසා අපිට අපේ සංගීතය එකම විදිහට වාදනය කරන්න බැහැ,” ඔහු පවසයි. “මම තවමත් සවන් දෙන අතර වාදනය හෝ සංයුතිය තුළ මට වහාම අල්ලා ගන්නා යමක් ඇසීමට උත්සාහ කරමි, මම එසේ කරන්නේ නම්, මම එය භාවිතා කරමි.”

Next Post

Harry Styles විසින් අලුතින් නිකුත් කරන ලද Coachella වීඩියෝව එළිදක්වයි | Billboard News

Fri Apr 22 , 2022
“කොචෙල්ලා, ඔයාට කොහොමද දැනෙන්නේ?” ඇඳුම් තට්ටුවක් ගැලවීමට පෙර ශෛලීන් කෑගැසුවේය.

සබැඳි පුවත්

හැඳින්වීම

” ජනමිණ ”

සිහනෙත් මාධ්‍ය ජාලයට අයත් වෙබ් අවකාශයකි. මෙම වෙබ් අවකාශය හරහා ප්‍රවෘත්ති හා විශේෂාංග තුලනාත්මක හා අරුත්බර මුහුණුවරකින් ඔබ වෙත රැගෙන ඒම අපේ අභිප්‍රායයි. ” ජනමිණ ” පාඨක ජනවින්‍යාසය වෙත නැවුම් පරිකල්පනයන් විවර කරන හරවත් නිර්මාණාත්මක ලේඛනයෙන් පොහොණි ය.